Ostatnio miałem okazję przetestować Superiora MTB XF-930 na kołach 26 cali, pochodzi od polskiego dystrybutora prosto z Poznania. Jest to jeden z topowych modeli full-suspension, które posiada on w swojej ofercie. Gustownie wykonana rama cała z aluminium oraz sztywne koła DT w połączeniu z widelcem RS nadają mu zdecydowaną sztywność na podjazdach. Dodatkowym plusem jest to, że możemy zdalnie z kierownicy zablokować widelec przedni i damper (całkiem na sztywno), co bardzo ułatwia właśnie podjeżdżanie, czy jazdę w płaskim terenie. Poniżej zamieszczam opis poszczególnych części roweru:
Rama: Sportowa geometria ramy na pewno będzie brana pod uwagę przez zawodników jeżdżących na maratonach. Siła zoptymalizowanych profili i najnowsze rozwiązania konstrukcyjne zapewniają doskonałą sztywność, precyzyjne sterowanie, wydajny transfer energii a przy tym utrzymanie lekkiej wagi roweru. Długość wspornika kierownicy zmienia się wraz z wielkością ramy. Zawieszenie: Jakość zawieszeń renomowanych marek DT Swiss oraz Rock Shox gwarantuje doskonałe funkcje, niską wagę oraz wysoką niezawodnością. Amortyzator RockShox działa poprawnie, choć nie zachwyca. Ale plusem jest sztywna oś 15mm, co zdecydowanie pomaga na krętych zjazdach. Koła: Technologia DT Swiss Spinline na wprost montowanych szprych zwiększa sztywność koła, minimalizując straty energii powodując szybszą jazdę. Napęd: Kompletny system zmiany przełożeń Shimano gwarantuje łatwą i dokładną zmianę biegów, długą żywotność, płynną i cichą pracę. Hamulce: pomimo niższej grupy – Magura, bardzo ładnie się prezentują i działają nadzwyczaj dobrze.
Podsumowując Superior wypadł w teście bardzo dobrze z minusem. Klasyczna budowa ramy jest podstawą do szybkiej jazdy XC, ale także odpowiednia dla amatorów ścigających się na martonach. Superior to młoda marka, chętnie współpracującą z dobrymi zawodnikami, ścigającymi się na imprezach najwyższej rangi, przykładem właśnie jest moja osoba, gdy przez 3 lata ścigałem się na carbonowych ramach w Teamie Barta Brentjensa. Cena jest odpowiednia do tej klasy sprzętu, a na tle konkurencji na pewno bardzo atrakcyjna. Waga może nie jest najniższą na rynku, ale wygoda jazdy później nadaje temu sprzętowi właśnie swój urok.
Po więcej informacji zapraszam tutaj: superiorrowery@gmail.com